Jak co roku, w dniu 31 maja obchodzony jest Światowy Dzień bez Tytoniu. W roku bieżącym tematem przewodnim kampanii antytytoniowej będzie „Kobieta a papieros”. To właśnie dzięki działaniom marketingowym skierowanym do młodych kobiet przemysł tytoniowy zdobywa nowe możliwości poszerzania swojej działalności.
Antytytoniowa kampania informacyjna skierowana będzie przede wszystkim do kobiet planujących macierzyństwo, kobiet w ciąży i matek małych dzieci. Głównym celem będzie dostarczenie wiedzy o wpływie dymu tytoniowego na zdrowie kobiet i ich dzieci, motywowanie społeczeństwa do zaprzestania palenia oraz promowanie mody na niepalenie.
W badaniach przeprowadzonych w 2007 roku 48% dorosłych Polaków przyznało, że pali lub paliło w obecności dzieci, a 27%, że paliło także w obecności kobiet w ciąży. W Polsce aż w 67% gospodarstw domowych dzieci biernie palą tytoń! Każdego roku rodzi się ponad 100 tys. dzieci, które podczas pierwszych 9 miesięcy w łonie matki narażone zostały na działanie setek różnych związków chemicznych niszczących zdrowie. Dzieci rodziców palących papierosy częściej zapadają na choroby układu oddechowego, zagrożone są astmą, mają trudności z uczeniem się i zapamiętywaniem. Dorośli, którzy nie chronią dzieci przed mimowolnym wdychaniem dymu tytoniowego, łamią prawa dziecka.
Organizatorami Kampanii w Polsce są: Biuro Światowej Organizacji Zdrowia w Polsce, Państwowa Inspekcja Sanitarna oraz Ministerstwo Zdrowia.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz